جمعه

پرینستون تایمز- جمعه 25 آوریل : دیروز در پرینستون پرده حجاب گسست

به گزارش خبرنگار پرینستون تایمز دیروز فردی خاطی پرده حجاب را در پرینستون از هم گسست. گفتنیست فرد خطا کار هم اینک در قلعه ای تحت حفاظت پابلیک سیفتی قرار دارد. مشروح ماجرا را از زبان فرد خطا کار جویا میشویم.

روز گذشته پس از پایان کلاس ماشین ماشین لرنینگ متوجه شدم که ساعت سه است و من تا ساعت چهار و نیم که یک تالک عمومی از وزیرانی است کار مفیدی ندارم بکنم. نتیجه : پاشم برم جیم. ساعت سه ونیم به خانه رسیدم آیپادم هنگ کرده بود یک ربع باهاش ور رفتم درست نشد این شد که راه افتادم به سمت جیم با دستانی از پاها درازتر. حدود نیم ساعت فشرده به ممارست پرداختم (در راستای یک ساعت و نیم همیشگی) که یکهو یادم افتاد ای دل غافل پس تالک چی؟ سخت مغروق در عرق و وقت تنگ برای بازگشت به خانه.

جیم ما حمامی داشت بدون حصار و پرده که از روز اولی که به اینجا آمدیم ممد محمودی از بی حیایی پیر مرد های اینجا میگفت که چطور چون جوجه اردکان زشت کمال لذت را از آن می برن (و البته جوانانی که با حیا تر هستن و لا اقل روشون رو به دیوار میکنن). و نا گفته نماند چه بسیار دفعاتی که این حقیر هنگام گذر از آن معبر کله مبارک را دویست و هفتاد درجه چرخانده بودم و با لبخندی به نظاره این جوجه اردکان زشت پرداخته بودم و بعضا با نیشی تا بناگوش باز.

القصه به ناگه شبه ایده ای به ذهنمان رسید. به کل کشف حجاب نمودیم و با فراغ خاطر وارد بهشت گشتیم. در آغاز حس میکردم خیاط باشی ای هستم که اندر کوزه افتاده. ولی کم کم همه چیز عادی شد! به همین سادگی! اینا که براشون مهم نبود ! منم که ... اینجا بود که پرده های حیا در پرینستون به طور کامل گسست ای دوستان شرقی من!

پس از پایان ماجرا و در حالیکه فقط پنج دقیقه تا تالک مونده بود مشکل دیگه ای پیش اومد و اون اینکه من لباس دیگه ای نداشتتم! لذا از جیم تا دپارتمان را با تن پوش پوست طی نموده و در دپارتمان برای اولین بار اقدام به خرید تی شرت های ده دلاری با آرم پرینستون نمودم تا بدین ترتیب بلکه لحظه ای از تالک گهر با ر (مثلا میگم!) وزیرانی جا نمونم! تقصیر من بود ولی تقصیر این جامعه هم بود. من سر جام نبودم. از اولشم تو این بخش اشتباهی بودم.

بخش ادبی: مسئولیت تمامی نوشته های این بخش بر عهده نویسندگان میهمان میباشد و پرینستون تایمز به هیج وجه مسئولیتی نسبت به مطالب ارائه شده در این بخش ندارد.

مهمان امروز : ایرج میرزا به مناسبت وقایع اخیر پرینستون

بر سر در کاروانسرایی تصویر زنی به گچ کشیدند

ارباب عمایم این خبر را از مخبر صادقی شنیدند

گفتند:که وا شریعتا خلق روی زنی بی حجاب دیدند

آسیمه سر از درون مسجد تا سر در آن سرا دویدند

ایمان و امان به سرعت برق می رفت که مومنین رسیدند

این آب آورد آن یکی خاک یک پیچه ز گل بر او بریدند

ناموس به باد رفته ای را با یک دو سه مشت گل خریدند

چون شرع نبی از این خطر جست رفتند و به خانه آرمیدند

غفلت شده بود و خلق وحشی چون شیر درنده می جهیدند

بی پیچه زن گشاده رو را با چین عفاف می دریدند

لبهای قشنگ و خوشگلش را مانند نبات می مکیدند

الجمله تمام مردم شهر در بهر گناه می تپیدند

درهای بهشت بسته می شد مردم همه می جهنمیدند

می گشت قیامت آشکارا یکباره به صور می دمیدند

طیر از وکرات و حش از حجر انجم زسپهر می رمیدند

اینست که پیش خالق و خلق طلاب علام رو سپیدن



بخش آگهی:
جدیدا بخشی است با هر گونه اگهی تبلیغاتی . برای درج آگهی به adv@tpt.princeton.edu مراجعه کنین

آگهی الف: زیمین خوردتیم داش! (خود نفلت رو میگم. اینور اونور رو نیگا نکن خودت ملتفتی با تو ام)
آگهی ب: آقای جعفرپور . مدتیه مشاهده گشته به رفتار خیلی از آدما (ی قدیمی ) هیچ محل نمیذاری! مراقب باش:
پاسخ آقای جعفرپور : به بخشی از شعر رفتم سر کوچه مراجعه کنین


۶ نظر:

  1. دمت گرم بابا! میشیگان می رفتیم از این خبرا نبود! دفعه بعد یه عکس بنداز بذار که مطمئن شیم :))

    پاسخحذف
  2. عکس که فتوشاپ همه کار میتونه بکنه! اگه میخواین مطمئن شین باید بیاین اینجا D:

    پاسخحذف
  3. :)) کنسل شدن امتحان حسابی جوابگو بوده ها :دی

    راستی راجع به عکس شما بذار اعتمادش با ما، حداقل تو دنیای آکادمیک یاد گرفتیم حقیقت و عوض نکنیم و به حقایق دیگران هم اعتماد کنیم :دی

    پاسخحذف
  4. :)) خیلی جالب بود. حیف که رسالت دیگه ای داری، وگرنه ازت توقع می رفت ادامه بدی نوشتنو! D:

    پاسخحذف
  5. در جواب آپاچ: بیبین داش من جون اون حاجی که می پرستی ما رو از نون خوردن ننداز. بذار این بچه ها رو بلند کنیم حالشون رو ببریم. اصلا خودتم بیا نصف نصف تقسیم می کنیم. بعدش به شرافت علی قسم عکس که سهله فیلم پخش لایوش رو اینجا میذارم.

    در جواب اسی: به گفته جناب مدیر مسئول اتفاقا پرینستون تایمز در نظر دارد در راستای هر چه بیشتر غرب زده کردن این سوسول ها و جواد های ساکن تهران و در عین حال هر چه بیشتر شرق زده کردن این بندر ها (میمون ها) ی آمریکایی دفتر نمایندگی خود در رسالت تهران را نیز به بهره برداری برساند. توافقات اولیه هم با برادر کلهر به انجام رسیده.

    پاسخحذف
  6. جناب سینا غمت نباشه برو جلو منم هوات رو دارم. اون جوجه اردکان هم دل دارند بابا!!!
    حجاب و پرده ی در سیاه پشته روزگاری پیش دریده شد!!!

    پاسخحذف