پنجشنبه

مرا ببوس

خود منم تا چند وقت پیش فکر می کردم که این شعر رو یکی از افسرای حزب توده شب قبل از اعدامش(بعد کودتا ) گفته.ولی گویا این ساخته ذهن خود مردم بوده و البته شعر واقعا می طلبه که یه همچنین حالتی داشته باشه. قسمت دوم شعر (ستاره مرد) به طور کامل نشون می ده که شعر در اون زمان یه شعر کاملا سیاسی بوده و فعلا چیزی که می دونم این رو شاعرش حدود قبل از 16 آذر برای جی اف اش گفته. نکته جالب دیگش اینه که خوانندش آقای گلنراقی نامیه که تو بازار عتیقه فروشی داشته و جز این شعر (تقریبا) هیچ شعر دیگری نخونده.نمی دونم الان تو ایران مجوز داره یا نه ولی خیلی بعیده

مرا ببوس و ستاره مرد


۷ نظر:

  1. بی نظیره، همین آهنگ "ستاره مرد" به تنهایی نقش به سزایی در علاقمند کردن من به آهنگ های قدیمی داشت! حیف که این سبک آهنگ ها یه گنجینه ی محدوده، سال هاست که چیزی بهش اضافه نمی شه

    پاسخحذف
  2. اره. امیدوارم یه روزی واقعا ارزششون درک بشه. خیلی نامردیه رپ فارسی (یا حتی محسن نامجو که من خودم زیاد گوش میدم) جایگزین اینا شه

    پاسخحذف
  3. آقا جون هرکی دوست دارین
    فایل پرتابل تر بدین

    رپ فارسی هم حال و هوای خودشو داره.

    «اختلاف» هیچ کس و من خیلی دوس دارم.

    پاسخحذف
  4. منم خیلی دوست دارم هم حس سروش هیچکس هم محسن نامجو ولی خوب الان به نظرم اینا داره توسط اونا از بین می ره.اینش بده.راستی واحد سیاوش هیچکس رو شنیدی؟;)

    من برا این ریل پلیر دیگه باید یه فکری بکنم آیتیون باید این رو بتونه وا کنه قاعدتا نه؟

    پاسخحذف
  5. نامجو که نمیومد از این آهنگا بخونه، ولی دلیل اینکه دیگه خونده نمیشه شاید اینکه حمایت کمه! بالاخره از حق نگذریم مسئله بازار و زندگی هم هست!

    ولی گوناگونی معمولاً خوبه! ژنتیک الگوریتم اینها؛ راستی ترکیب ترنج با مرا ببوس چی میشه :D

    پاسخحذف
  6. راستی اینم یه ودیو ی جدید از محسن نامجو(شاید جدید نباشه ولی من ندیده بودم!!!!!!) باحاله.

    http://www.youtube.com/watch?v=qRODGcJpoE0

    پاسخحذف
  7. salam
    jarayan e in shear ro man too ketabe atashe bedoon e dood az nader ebrahimi khundam
    tooye un ketab be serahat gofte shode ke in shear tawasot ki gofte shode . .
    harchand khode oon afsare in shear ro nagofte ama az zabaane oon baraye dokhtaresh ( na gf esh) gofte shode :))

    پاسخحذف