جمعه

تمدن غرب

فرض کنین مهاجرای اروپایی به امریکا نیومده بودند! الان اینجا دست نخورده دست سرخپوستا بود با تمدن خاص خودشون. طبیعت مدار و با حداکثر اخلاق. قبایل سیو وآپاچی و داکوتا و ناواهو وغیره به زندگی آزاد و طبیعی خودشون مشغول بودن و الآن در بهترین شرایط کشاورزی رو اختراع کرده بودند(تازه اگه زلزله و یخبندون و از این قبیل نابودشون نمیکرد)خود ما واقعا حاضر یم در عصر مثلا حافظ زندگی کنیم(جهانی پر از عرفان و پر از الاغ برای حمل و نقل و بدون سیستم فاضلاب(میدونم فاضلاب تو ایران ساسانی وجود داشته))کلا به نظر من این استعمار با وجود اینکه آدمایی که سرش بودن خیلی بی شعور بودن بعضا ولی واقعا به نظرم لا اقل هرجا که رفته یه فرهنگم با خودش برده! به افریقا اگه نگاه کنیم تو کارای برادرهای امیدوار دیگه اوج این قضیست هر جا میرفتن قبایلی آدم خوار و کاملا برهنه.من واقعا ایده می خوام اینکه میگن این چیز بدی بوده واقعا یعنی مای امروز حاضر هستیم عطاش رو به لقاش ببخشیم و به کل بی خیالش بشیم؟واقعا نمی تونم قبول کنم که اگه اونا نبودن تو اون شرایطی که این مغولها مارو کاملا داغون نکردن و فرهنگ شرق با تزویر(از ترس ) رو به رو شده میتونستیم الآن حتی معادل اواسط انقلاب صنعتی فعلی باشیم و به نظرم با تمام این فجایعی که رخ داده این چیزایی که با خودش اورده خیلی بیشتر بوده .هر چند نمی دونم وبیش از اینم وقت برای فکر کردن به این موضوع نیست خوشبختانه

۳ نظر:

  1. یک نکته این که راه های خیلی بهتری هم برای واردات فناوری (تکنولوژی) وجود داشت، لارم نبود استعمار بشن/بشیم.
    دومندش! من نمی فهمم تو چرا اینو بدیهی فرض کردی که الان که فناوری پیشرفت کرده بهتر از گذشته هاست که پیشرفت نکرده بود. من نمی گم اون وریش بدیهیه (یعنی نمی گم کاش الان زمان اسب و الاغ بود) ولی این فرض تو هم اصلا فرض درستی نیست. تنها دلیلی هم که باعث می شه من نگم اون وریش بدیهیه پیشرفت های پزشکی و بهداشتی بوده: تنها پیشرفتی که سودش برای آدمها به اندازه ی کافی بیشتر از زیانش بوده (یعنی زیان نداشته این اصلاً). بهر حال این یه مساله ی
    NP-very-hard
    یا دست کم
    NP-not-so-trivial
    هست! به قول محمد مهدی ملت امروز آسایش دارن (با این پیشرفت ها) ولی آرامش ندارن (امیدراوم تو ام بگیری منظورشو). ا

    پاسخحذف
  2. من دقیقا همین رو دارم میگم اینکه به نظرم آسایش دارن وآرامش ندارن(اگه این رو فرض کنیم که خوب تا حدی هم درسته) باز اکیدا بزرگتر از متممشه!اونکه راههای دیگه ایم هستم بدیهیه ولی باز منظوره من اینه که این چیزی که الان هست رو با اینکه نبود(نه که راههای دیگه ای بود) مقایسه کرد خیلی ساده و کاملا واقع گرا

    پاسخحذف