شنبه

سرمایه داری

من خودم به شخصه بعضی از حرفای این سخنرانی رو خیلی قبول دارم و خیلی از حرفاشم اصلا قبول ندارم. حتی برام جالب بود که میدیدم توی اون بخشی که نقل قول های کسایی که از کپیتالیزم دفاع میکنن چیزایی هست که منم حسی قبول دارم (مثل واقع گرایی و اینکه به هر حال سیستم زایش داره). ولی خوب کلا مطلب برای خوندنیه. سخنرانش  تا حدی تعصب داشته و فکر میکنم به اندازه خیلی خوبی مطالعه داشته. چیز دیگه ای که این رو به نظرم ارزشمند میکنه اینه که این سخنرانی یه جور ژست روشن فکری نیست  و بیشتر عقاید خود سخنرانه و نسبتا فکر میکنم بوی تظاهر نداره که این خیلی خوبه . خلاصه اینکه من خودم به شخصه خیلی ارادتی به این جور دنیا (سیستم) رو از بیرون نگاه کردن ندارم. تغییرات خیلی تدریجی و از داخل به نظرم معمولا نتیجه بخش تره. ولی خوب به هر حال خوندنش و فکر کردن بهش رو توصیه میکنم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر